Eki 11

LENS VE ANLAM

0 yorum

 

LENS VE ANLAM

Tele objektifte oyuncu yatay yörüngede olduğundan daha hızlı görülebilir.

Geniş açı objektifte kameraya doğru yürümesi normalden daha hızlı görünür.

Tele objektifte mesafeler daha yakın geniş açı da daha uzaktır.

Tele objektif gözetleme hissi de yaratır.

Geniş açı objektif perspektif deformasyonu yapar.

Sonuç itibari ile kullanılan objektif çeşitleri mesafeleri,oyuncuların hızlarını ve perspektifi etkiler.

Lensin milimetre değeri odak değeri ney ise perspektif de odur.

Tek bir uzun metraj filmi sadece 50mm ile çeken yönetmenlerde vardır amaç perspektif devamlılığı.

Klasik 24mm 50mm 85mm lenslerle değil de tek bir lensle sahneyi çekmek.

Gerekirse kameranın konumu değişsin ama objektifin milimetre değeri değişmesin.

Yeni Mesajlar
  • FİLMDE SES Miksaj yapmak. Shotgun mikrofon kullanmak. Waw ses biçimi videodaki raw gibi. Foley ses = kendi yaptığımız ses. Diyalog,dış ses,müzik,ortam sesi. Diyalogları sette temiz kaydetmek önemli. Düblaj çok riskli mümkünse hiç yapmamak.
  • SİNEMADA IŞIK En temel anlamda üç ışık kuralı vardır. Tamamen kural değildir. Ana ışık(key light) Anahtar ışık = Ambiyans ışığı sahneyi komple aydınlatan. Dolgu ışığı(fill light) = Gölgeleri kapatan. Fon ışığı(Back light) Arka ışık = Üçüncü boyut. Arka plandan ayırır. EN GENEL ANLAMDA SERT IŞIK VE YUMUŞAK IŞIK VARDIR. Bu Ana ışık Arka çarprazdan da kullanılabilir. Önemlidir çok kullanılır ! Kontur ışığı : Arka ışık : Güneşi de kontur ışığı yapabiliriz reflektörle destekleyebiliriz. Kicker : Sıyıran ışık. Gün ışığı 5600 Kelvin(Gündüz) Tungsten 3200 Kelvin(Gece) Tepe ışığı : Tam tepeden gelen ışık. Yan ışık: oyuncuya yandan gelen ışık. Sert ışık: Keskin belirgin gölgeler yaratan ışık, yumuşatıcı yoktur. Ortam ışığı : Çekim yapacağımız mekan da var olan ışık (iç-dış) da olabilir. Dekor iç ışığı : Masa lambası gibi yanan lambalar(kadraj içindeki ışık) Yüksek ışık/Düşük ışık kavramları ve bir de soğuk ışık sıcak ışık kavramları vardır. Yansıyan ışık : Kapaklarla da yapılabilir reflektör de kullanılabilir. Soft ve tavandan yansıyan ışıkta olabilir. Notlar : Renk filtreleri alıp ışığımıza takabiliriz. Sahneye ışık yaparken deneme yanılma yöntemi kullanılır. Bir tane ışık yakılır gözlemlenir. Ona göre ışık yapılır. Uymadığında Açı değiştirilir. Dış mekan da güneşin yönünü de hesaplamak gerekir rekke de. Senaryo bitince ışıklandırma planlaması yapılır. CRI değeri önemlidir LED ışık satın alırken. 95 ve üzeri olmalı. CRI : Renk doğruluğu değeri demek. (Siyaray) Led ışıkların avantajı : Dimerli,pil ile çalışabiliyor hafifler kelvin ayarları ve sarı beyaz ışık olabiliyorlar. Led marka tavsiyesi Yongnuo En genel anlamda bir büyük Led iki küçük Led ile kurtarılıyor. Yada iki büyük Led bir küçük led. Lümen = ışığın şiddeti gücü. Işık alırken ne kadar alanı aydınlattığına da bakılır. Difüzör etkisi yaratılabilir led ler almak gerekli. Renk paneli takılabilmeli. Işıkların ayakları uzun olmalı başları açı olarak yön değiştirebilmeli kapakları olmalı ki ışığı yönlendirebilelim. Genelde iç mekanlar da ışık kuruyoruz dış mekanlarda reflektör gibi yansıtıcılar. IŞIĞIN 4 KAREKTERİSTİK ÖZELLİĞİ VARDIR. 1- Işığın yönü 2- Işığın rengi 3- Işığın miktarı 4- Işığın kalitesi Sinema da amaç gölgenin de olması ve sinematik ışık ile birlikte derinlik yaratarak üç boyut etkisi.
  • SİNEMATİK GÖRÜNTÜ İÇİN AKILLI BİR CODEC LE BİLGİSAYARI YORMAYAN 12 BİT RAW KAYIT. ÖRNEK APPLES PRORES RAW VEYA BLACKMAGİC RAW CODEC. ( 12 BİT ) Kameranın base iso’sunu bilmek,base iso en iyi dinamik aralık performansı demek. Örneğin Blackmagic Pocket 4k = 400 ve 3200 base İSO ya sahip. Çekilen filmin senaryosuna göre Aspect ratio belirlenir ama genel olarak en çok kullanılan 1,85 (17:9) 2,35 1,77 (16:9) 2,40 gibi örnekleri mevcut. Aspect ratio en boy oranı demek. Kameranın sensörününde enine boyuna bölersen sensörün krop faktörünü bulursun. Gündüz sahneleri için nd filtre takılır. Histogram Waveform VectörScorp bu üç şey doğru pozlama ve monitörde olan göstergelerdir. Filmin aslında diyaframı iso su ve ensantanesi sabit. ALAN DERİNLİĞİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 1- Diyafram açıklığı. 2- Konuya yakınlık. 3- Lensin odak uzaklığı(milimetre değeri) 4- Kameranın sensör büyüklüğü. Analog 35mm film bile 15-16 f-stop dinamik aralığında.

© 2017 Kısa Film Yönetmenleri Derneği